Дропшиппінг з кожним роком викликає все більше емоцій. Все більше підприємців використовують логістичну модель, яка дозволяє вести інтернет-магазин без складу. Для одних це дієвий рецепт успіху, інші вважають, що це не варте зусиль. Сьогодні ми розглянемо не тільки переваги, а й недоліки дропшиппінгу . Вони допоможуть відповісти на питання, чи варто продавати без складу і як підготуватися до виходу в e-commerce.
Вам не важко буде зрозуміти, як працює дропшиппінг. Модель базується на делегуванні оптовику обов’язків щодо зберігання, пакування та доставки товарів клієнтам інтернет-магазину. Він дозволяє оплачувати товар тільки після його покупки в інтернет-магазині.
Як продавець дропшиппінгу ви маєте ті самі зобов’язання перед покупцями, що й власники онлайн-магазинів, які відправляють товар із власного складу. Це передбачає необхідність приймати повернення та рекламації та видавати документи про продаж певного товару. Дропшиппінг-замовлення включає в себе :
Варто зазначити, що люди, які роблять покупки в магазині дропшиппінгу, зазвичай не визнають, що оптовик несе відповідальність за підготовку посилки.
Переваги дропшиппінгу оцінюються в першу чергу при запуску інтернет-магазину. Низький поріг входження в бізнес і мінімальний інвестиційний ризик – не єдині переваги дропшиппінгу!
Витрати, пов’язані з запуском дропшиппінгу, зводяться до купівлі домену, оплати підписки на програмне забезпечення магазину, реклами окремих товарів і ведення бухгалтерського обліку (це можна зробити самостійно). Забудьте про інвестування десятків тисяч у продукт , який ви не знаєте, чи продасте! Додатковою зручністю для людей, які турбуються про внески ZUS, є можливість продавати через дропшиппінг без власної компанії . Однак слід пам’ятати, що при незареєстрованій діяльності менше оптовиків захочуть почати ділову співпрацю.
Оплачуючи товари в оптовику тільки тоді, коли їх купує клієнт інтернет-магазину, вам не доведеться турбуватися про непродані товари. Крім того, ризик інвестування в електронний магазин мінімізується програмним забезпеченням за підпискою . Магазин у моделі SaaS — це комплексний інструмент продажів, який оплачується щомісяця, тому початок онлайн-продажів не передбачає кількох тисяч доларів, витрачених на самому початку бізнесу.
У дропшиппінгу ви не орендуєте складські приміщення та не наймаєте працівників, необхідних для виконання окремих етапів продажу. Більше того, ви не купуєте коробки чи матеріали для кріплення вашого відправлення. Не можна заперечувати, що кожен із згаданих пунктів пов’язаний із фіксованими комісіями, які залишаються незмінними незалежно від того, багато продає магазин чи ні. Дропшиппінг дозволяє мінімізувати постійні витрати і спати спокійно - не турбуючись про зарплати своїх співробітників.
Ви ще не знаєте, як швидко мають продати куплені вами речі? Ви думаєте про оптимізацію роботи свого складу та найкраще використання простору? Вас хвилює кількість товарів, які варто купити перед сезоном розпродажів? Непотрібно! Про все береться оптовик.
Багато продавців цінують дропшиппінг за можливість адаптуватися до сезонних розпродажів. Це означає і зміну асортименту протягом року (особливо, якщо ви продаєте на базарах), і не турботу про відповідне масштабування складської площі протягом року.
Ви хочете надати своїм клієнтам широкий вибір товарів, але вас лякає низька частота покупок конкретної моделі та вартість зберігання всіх аксесуарів? Дропшиппінг є відповідною моделлю, також для перехресних продажів. Пам’ятайте, що основна продукція може бути відправлена з вашого складу, а будь-яка додаткова продукція може надходити безпосередньо від оптового продавця.
Пам’ятайте, що оптові продавці, які займаються дропшипінгом, самі домовляються про кур’єрські відправлення. Можливість використання кур’єра від вашого контрагента означає, що вам не потрібно підписувати договір з кур’єрською компанією. Завдяки цьому вам не доведеться турбуватися про дотримання узгодженої кількості відправлень на місяць.
Перераховуючи переваги дропшиппінгу, не можна не згадати про можливість дослідження ринку завдяки цій моделі. Перш ніж завезти власний товар на склад, ви перевіряєте попит, відправляючи його безпосередньо від оптовика. Завдяки цьому ви маєте можливість спостерігати інтерес до продукту та розподіл продажів у наступні місяці.
Дропшиппінг, як і будь-яка бізнес-модель, не позбавлений недоліків. Усвідомлення недоліків дропшиппінгу дозволяє вибрати програмне забезпечення, яке мінімізує ризик, пов’язаний з делегуванням частини обов’язків оптовику. Більше того, ви можете впоратися з багатьма недоліками дропшиппінгу шляхом систематичного уточнення даних, автоматично зібраних від підрядника ! До недоліків роботи інтернет-магазину без складу можна віднести:
Ви повинні знати, що складом оптового продавця дропшиппінгу користуєтеся не тільки ви, але й інші продавці, що працюють за цією моделлю. Це пов’язано з ризиком продажу товару, якого більше немає в оптовику. Ситуації запобігає хороша система дропшиппінгу, в якій ви встановлюєте кількість штук на складі оптового продавця, на якій продукт недоступний, наприклад, 3 штуки. Крім того, оновлення даних захищає вас від продажу товарів, яких більше немає на складі. Теоретично, чим більше оновлень на день, тим краще. На практиці багато підрядників заповнюють дані два-чотири рази на день.
Одним із серйозних недоліків дропшиппінгу є затримка доставки клієнту. Ситуації спостерігаються переважно в сезон високих продажів. Запобігти їм можна, придбавши найпопулярніші товари для власного складу
Магазини дропшиппінгу не мають можливості додавати власні маркетингові доповнення до відправлень, наприклад, знижки, або використовувати фірмовий скотч при упаковці, що може ускладнити ідентифікацію відправлення. Рішення, рекомендоване пізніше, коли ваші продажі зростуть, - використовувати власного кур'єра. Це буде і дешевше, і краще для замовлень, які містять ваші дані на транспортній етикетці.
У деяких оптовиків є свої обмеження щодо мінімальної ціни товару. Це можна розглядати як обмеження продажів і намагання підтримувати прибуткові продажі.
Незалежно від моделі логістики, яку ви використовуєте, ви несете відповідальність за повернення та скарги. Приймати рекламації оптовик зобов'язаний, а умови повернення в дропшиппінгу визначаються індивідуально. За умовчанням ви зберігаєте свої повернення, але багато партнерів погоджуються надсилати їх безпосередньо оптовику. На особливу увагу заслуговують оптові продавці, що займаються дропшипінгом, які готові виставити виправлення до рахунка-фактури після того, як клієнт поверне товар .
Немає однозначної відповіді на питання, чи варто інвестувати в дропшиппінг. Незважаючи на те, що це не ідеальна модель, це однозначно найкраще рішення для початківців продавців. Це трамплін до процвітаючого інтернет-магазину, тому що за низьку ціну він дозволяє дізнатися про реалії ринку та закони, які ним керують. Більше того, це дозволяє поступово накопичувати продукцію, яку найвигідніше продавати – не виходячи на ринок наосліп.